Újévi gondolatok

 2008.01.01. 11:05

Egyszerű emberként élem a mindennapjaimat. Nem vonnak fel értem nemzeti zászlót, nem kapok megkülönböztetett érdemrendeket, csak élem a mindennapi kisemberek tisztahitű életét. Álmodozó típus vagyok. Kedvemre lubickolok az álmaimban, miket olykor, olykor megvalósít a Mindenható. Senki és semmi nem akadályoz meg abban, hogy lehunyt pilláimmal arról ábrándozzak, amiről éppen szeretnék. A vágyaimnak sem szabok határt és más sem teheti. Azt szeretem, akit éppen kedvem tartja, aki közel áll a szívemhez. Ebben sem szab határt a sors.
A fájdalomból is jut, nem fukarkodik vele a az élet. Szeretek, szerethetek, sírok, bánatom van, minden fizetség nélkül. Ha jól belegondolok, mindenem megvan, amire ember vágyhat. Álmok, vágyak, érzések, élmények, egyszóval…minden. Ingyen kapom, nem kell érte fizetnem.
De minek is a sok pénz? A hűs kis patak nekem is csobog, a fürge halak, vígan fickándoznak benne nekem is, mintha maga a legmódosabb ember figyelt volna fel erre a mindennapi kis csodára. A mező virágai a nap érlelte réten, a szivárvány a kékre festett égen, ezer színben pompáznak nekem, minden ellenszolgáltatás nélkül.
Ez a bőtermő Föld, melynek minden porszeme aranyat ér, nekem is bőven terem, mert elvetem az utánpótlást. A fecskék minden évben meglátogatnak, házunk eresze alján keltik ki a jövő nemzedékét. Az apró ki tücsök éjjelenként értem is ciripel. És a déli harangszó szentségében én is gyönyörködhetek áhítattal miközben elmormolom imámat.
Mi kell hát?
Ezeket a javakat, Isten mindenkinek egyformán adja, csak észre kell venni. Nem kell érte fizetség. Néha elmorfondérozok azon, hogy a gazdag emberek fényes palotájukban, amit talán magányosan laknak, a kertjükben lévő úszómedencében, amiben csak a Nap fürdik meg olykor-olykor: tudják, hogy amivel többjük van, mind, mind érzelem nélküli kiváltság nem egyéb. Léleknélküli földi javak raktározói.
Vajon elgondolkodtak már azon, hogy annak a parányi hangyának is van lelke, amelyik hatalmasakat tud csípni dühében, ha megbolygatjuk nyugalmát, hogy órákig ápoljuk munkája gyümölcsét?
Lélek…
A legfontosabb láthatatlan, kitapinthatatlan, de nagyon érzékeny „szerkezet” az ember , az igaz ember életében. Van úgy, hogy fáj, és leginkább csak fáj, de ha egyszer is elégedett, feltöltődünk és a legcsodálatosabb érzés tölti el testünk minden kis zegzugát. Egy megmagyarázhatatlan érzés, mit ingyen ád az ég. Hát akkor mégis, minek a gazdagság?
Mire való a megszámlálhatatlan anyagi javak gyűjtése?
Vannak emberek, akik nem tudják felfogni, hogy a fent említett apró kis csodák teszik széppé, gazdaggá az életet, mert hogy ez az igazi földi gazdagság. Mindezt persze megkoronázza a Család, a gyerekek, az unokák, akik miatt élünk és belehalunk minden napba. Ők azok, akik benne vannak minden rezdülésben, esőben és napsugárban, fájdalomban és féltésben, szeretetben és megértésben. Benne vannak a nyárban. A tavaszban, a hóvirágban, Az ősz minden zsugorában, minden élettel teli fában, és benne vannak a hófehér télben, mit Isten ma reggelre megadott nekünk.
BUÉK a Föld minden emberének

Címkék: elmelkedes

A bejegyzés trackback címe:

https://lelektoredek.blog.hu/api/trackback/id/tr246261146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

62992 2008.01.02. 20:03:37

nagyon tetszett, nagyon jó lett szerintem. érdekes, és nagyon sok igazság van benne...köszönöm. és boldog új évet :)

Ilona 2008.01.03. 16:32:02

"Hát akkor mégis,minek a gazdagság?" igen, nap, mint nap kérdezem, mikor az idö haladtával, egy bizonyos kor elérése után egyszercsak máról holnapra szembesül az ember, hogy üres lett egykor dolgos keze és riadtan szemléli a lesajnáló, majd elforduló arcokat, de nem is ez a baj, mert elviseli az ember, hanem, mikor már semmit se tud adni, mikor adni öröm, legalább a szeretteinek. Bármennyire is dühít Szinész-rendezö Verebes István kijelentése, hogy a pénz, amivel a munkáját elismerik, a sok kereset rangot ad neki, mitöbb, önbecsülést. Vagy az ismert szintén szinész-rendezö Alföldi Róbert is nyiltan elmondta, hogy muszáj sok pénzt keresnie, mert csak így tud adni másoknak örömöt és van benne igazság, ha jó indulattal, öszinte szándékkal tud pl. beteg fogyatékos embereken vagy kis árvákon segíteni. Nem vagyok a pénz embere, söt nem is tudok jól bánni, mert nem szeretem, de rákényszerít minket az élet, a folytonos megfelelni vágyás, hogy egyáltalán még élölénynek tekintsék az embert.

Magyar Istvánné 2008.09.29. 08:14:07

Lassacskán bebarangolom a HÉTKÖZNAPI BÖSZMESÉGEK levéltárát... Most épp itt tartok s eszembe jutott -olvasván az "Újévi gondolatok"at és a hozzá érkezett szösszenéseket-, amit egykori hitoktatómtól tanultam: Ne várj nagy csodákat életedben, kis hópelyhek az örömök, szitáló halk szirom-csodák, rajtuk át Isten szól: jövök. Valószínűleg nem idéztem pontosan, de én így emlékszem rá és élek vele évtizedek óta...

sorsfordulo 2008.09.29. 11:27:57

Kedves Magyar Istvánné! Köszönöm ezt a csodálatos idézetet mit a hitoktatódtól tanultál.!
süti beállítások módosítása