Hogy is van ez?

 2008.09.29. 12:44

A napokban tiszteletbeli meghívást kaptam Miskolc városába, a Kutatók éjszakájára. Nagy várakozással néztem elébe, gondolva mit keresek én ott. Nem tudtam, mit fogok látni, hallani. Érdemes volt!
Sok információ, általam nem ismert ember, tudósok, kutatók egyetemi docensek mutatták meg, mi mindent tudnak, mivel foglalkoznak a civil életben. Fergeteges éjszaka volt.
Egy valamit ki kell emelnem!
Én eddig úgy tudtam, hogy egy szegény országban és főleg egy szegény megyében B.A.Z megyében élek. Merthogy a tények is ezt bizonyítják. Ezen az éjszakán megváltozott a véleményem a tekintetben, hogy ez másképp is lehetne.
Mint megtudtam, és ezzel nem voltam egyedül, nem Magyarország de a Kárpát medence egyik ásványokban leggazdagabb területén szenvedünk a munkanélküliséggel, az elszegényedéssel.
B.A.Z megye földalatti ásványi kincsei 900 milliárd forintra rúgnak. Csak arra várnak, hogy felszínre kerüljenek. Ez állítólag az aranytartalékunk, de meddig kell még tartalékolni. Kiderült, hogy nem csak Mád környékén van zeolit. Nagymennyiségű lignit, kőolaj, féldrágakövek, némi arany is ott vesztegel sokszor pár tíz centire a talpunk alatt.
A hallgatóság számára meghökkentő volt az információ, ahol tőlem sokkal tanultabb és tapasztaltabb emberek voltak: felhördültek.
900 milliárd forint a föld alatt!
1000 embernek adna munkalehetőséget, évi hatvan milliárd forint lenne a kitermelés és még 15 milliárd forint haszonnal is járna. Akkor hogy is van ez? Tulajdonképpen egy olyan megyében élek, ahol minden porszem aranyat ér. Mi, egyszerű, tudatlan földön járó emberek, akkor miért nem élvezzük ennek előnyeit?
Kedves olvasóim!
Adjátok tovább ezt az információt.
Hátha eljut azokhoz, akik tenni is tudnak érte, hogy a föld felszíne alatt „szenvedő” értékeinket végre kiszabadítsák és jobbá tegyék a térségben élő emberek életét.

Címkék: boszme vilag

A bejegyzés trackback címe:

https://lelektoredek.blog.hu/api/trackback/id/tr566261311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

77857 2008.09.30. 20:08:04

Írtam egy oldalnyi kommentet...és elszámoltam 10-ig...és letöröltem. Tényleg szomorú, hogy a politika azzal van elfoglalva, hogy mi volt...és elfelejti sokszor, hogy a jövő felé kell fordulni...mert ha nem, akkor a föld felszíne alatt fekvő milliárdok, annyit érnek, mint a ki nem mondott szó. Remélem olvassák ezt a blogot azok is, akik tudnak tenni valamit azért, hogy holnap jobb legyen ! Szép napot ! VLaci
süti beállítások módosítása